Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dívám se na to hodně skepticky. Ono jestli více zla nedělá to, že se z toho dělá téma!

Jsem a vždycky jsem byl výrazný levák. Násilně mě přeučili na psaní pravou rukou. Byla to tvrdá práce a máma říkala, že u kreslení to prostě nedokázali. Tak jsem aspoň dostával z kreslení horší známky. Četl jsem nejrychleji ze třídy. Dopad na povahu neumím posoudit, to by asi museli druzí (pokud žijí). Psát levou jsem se naučil sám, ale nepoužívám to, v mládí jsem vypadal jako opice. Jíst jsem se taky naučil správně, abych nevypadal jako buran. Pokud je něco obtížnější vždy to dělám levou. No ale zvykl jsem si. Musel jsem.

0 0
možnosti
Foto

Taky mne předělali a taky jsem četl nejrychleji a plynně z celé třídy. Dokonce mne učitel vedl z 2. tř. kde jsem byl do 4. třídy, kde jsem musel dětem číst a on mne jim dával za příklad, což mi bylo hodně protivné. To samé pak od 4. třídy platilo i u ruštiny. Na tabuli jsem uměl psát oběma a tak, když se mi unavila pravačka, přehodil jsem křídu do levé a pokračoval. Jím jako levák a hlavně na vojně jsem si na to něco vyposlechnul od mazáků, kteří jedli "bagrem" a já příborem a obráceně.

0 0
možnosti

Půlka naší rodiny jsou leváci. Já píšu pravou, aniž by mě k tomu někdo nutil, ale spoustu činností, nad kterými pravákům zůstává rozum stát, vykonávám levou - odemykání dveří, otevírání lahví... Nejspíš mám tu levou ruku šikovnější, než vyhranění praváci, takže mi jdou všechny ruční práce - pletení, paličkování atd.

0 0
možnosti
Foto

Manželka dělá vše levou rukou a pouze a jenom pravou rukou píše. I levou rukou maluje. To je z důvodu, že učitelka v první třídě ji nutila psát pravou rukou a když vzala tužku do levé ruky, tak ji pravítkem švihla přes levou rukou. Výsledek??? Nastalo zhoršení zraku a další zdravotní potíže a až u doktora byla zjištěna příčina a to, že je předělávána na pravou ruku. Do školy došel zákaz používat takové praktiky, ale psaní pravou ji už zůstalo. Jak mohla manželka používal levou ruku tak jak byla zvyklá, následovalo zastavení zhoršování zraku Pouze jak vzpomínku na tu dobu nosí brýle.

0 0
možnosti
Foto

Já jsem také levák, který byl v 1.třídě základní školy přinucen psát pravou rukou. Stejně tak i používat příbor jako pravák. Předtím jsem prý krásně čistě mluvil, ve škole jsem pak začal drmolit. Dnes se chovám jako pravák pouze při psaní, jídle a podávání ruky. Jinak na vše ostatní používám levou ruku, nohu nebo oko. Psát a jíst lžící dnes dovedu stejně pravou i levou rukou - někteří známí si mne proto trochu dobírají, že mám obě ruce levé.

Pravácká většina si asi vůbec neuvědomuje, jak často jsou leváci v nevýhodě. Například otvíráky na konzervy jsou navrženy pro praváky stejně jako řada jiných speciálních nástrojů. V nevýhodě jsem byl třeba i na vojně. I samopal vzor 58 je navržen pro praváky. Já jsem si jej opíral o levé rameno a mířil levým okem. Závěr samopalu je napravo i nábojnice vylétávají napravo - takže jsem to měl přes ruku.

Ale už jsem si zvykl a nestěžuji si. :-)

0 0
možnosti

Jo, jo, příbor držím správně, ale se lžící kašlu na bonton a jím levou. U toho samopalu si nemohu nějaké potíže uvědomit: samozřejmě levé rameno s levou na spoušti, přes levé oko - a střílel jsem od začátku dobře.

0 0
možnosti
Foto

Pan učitel Jelínek mne v 1. třídě školy ve Štítného ulici v Č.B. donutil psát pravou rukou, ač jsem byl levák. Dodnes jsem mu za to vděčný, když vidím jakým způsobem píší leváci. Levou ruku používám při výkonech, kdy je třeba pohyb celé paže. Sekání dříví, sbírání borůvek hřebenem. Pravou ruku zase při jemnějších pohybech prováděných prsty. Třeba sbírání plodů. Jinak si nestěžuji.

0 0
možnosti

Ale, ale, to je mimoděk přiznání - sbírání borůvek hřebenem; to bych do Vás neřekl.

To jste asi nebyl příliš silný levák, neboť právě ty jemné pohyby (např. navlékání nitě do očka jehly bez "udělátka") jsou pro levou ruku snadnější. Rovněž šroubovák, nůžky, pinzeta atd. Píšu přeučeně celý život mizerně a některé symptomy, vypsané v článku, se mě týkaly a týkají.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS